Hoe krijg je meer volgers op Instagram?

Bijgewerkt:

Ben je op zoek naar manieren om je Instagram-account te laten groeien en meer volgers te krijgen? Of heb je ooit naar het aantal volgers van je account gestaard en je afgevraagd hoe je dat kan opkrikken?

In dit artikel leren we je hoe je een Instagram marketing strategie bepaal, hoe je een account optimaliseert, het belang van de feed, tips & tricks om meer uit Instagram te halen en wat handige tips & tricks.

Ga ervoor zitten en laat je brein flexen, dit is je ultieme handleiding om je Instagram account te groeien.

Instagram marketing

Voordat je meer volgers kunt krijgen op Instagram, zul je eerst aan de bak moeten gaan met een strategie. De strategie maakt namelijk dat je meer volgers kunt krijgen. Door je strategie uit te werken, weet je namelijk hoe je alles het beste aan kunt pakken. Het krijgen van meer volgers op Instagram is voor de strategie eigenlijk alleen maar een begin. Dit komt omdat alleen volgers er niet voor zullen zorgen dat je volledige account groter en beter wordt. Als je verder wilt groeien met Instagram, is het namelijk ook nodig om een bedrijfsstrategie op te zetten en doelen te stellen.

Om een strategie uit te kunnen werken, is het belangrijk om je doel te weten. Stel jezelf de vraag, waarom wil ik meer volgers? Een reden waarom je meer volgers wilt, kan namelijk al zijn dat je groter wilt worden op Instagram. Ook kan het een manier zijn om meer mensen naar je website toe te krijgen of je product beter te verkopen. Het is handig om je te blijven focussen op dit grotere doel. Het voordeel van zo’n doel is dat je er nooit klaar mee bent.

Om deze strategie uit te kunnen voeren, is het belangrijk om professioneel te kijken naar je account. Hierdoor is het namelijk mogelijk om je account consistent te houden. Door consistent te blijven, is de kans ook een stuk groter dat je meer volgers zult krijgen. Je volgers weten hierdoor namelijk ook beter wat ze van je kunnen verwachten.

Je doelgroep bepalen

Bij het uitwerken van je strategie hoort ook het bepalen van je doelgroep. De doelgroep zijn namelijk de mensen die je graag wilt bereiken met de content die je maakt. Er zijn een aantal vragen die je aan jezelf kunt stellen als je de doelgroep wilt bepalen.

  • Hoe oud zijn de mensen die je wilt bereiken?
  • Hoe maken ze gebruik van Instagram?
  • Waar wonen de mensen die je wilt bereiken?
  • Wat voor werk doen de mensen die je wilt bereiken?
  • Waar hebben deze mensen problemen mee?

Door voor jezelf een antwoord te geven op deze vraag, krijg je een soort doelgroep voor ogen. Natuurlijk kun je er niet vanuit gaan dat de doelgroep helemaal hetzelfde is. Vaak kun je het beste op één of twee interesses van een doelgroep focussen. Natuurlijk kun je ook breder gaan kijken en voor een minder specifieke doelgroep gaan.

Als je je blijft focussen op de doelgroep die je hebt, is het mogelijk om consistent te blijven in de content die je levert. Hierdoor kan je doelgroep ook wat van je verwachten. Doordat ze wat van je verwachten, is de kans ook een stuk groter dat ze gaan kijken wanneer je wat post.

Blijf consistent met wat je post

Het is soms misschien lastig om te doen, maar het is belangrijk om als Instagram account consistent te blijven met wat je post. Dit komt vooral omdat mensen je sneller blijven volgen als je consistent blijft. Zo is het niet alleen belangrijk om je volgers op de hoogte te houden met wat je doet, maar is het ook verstandig om constant wat te posten.

Als je fanatieke volgers hebt, zitten deze te wachten op het moment dat je weer wat post. Hierdoor blijf je ze ook geïnteresseerd houden in wat je gaat plaatsen. Op het moment dat iemand geïnteresseerd is in de dingen die je plaatst, heb je iemand te pakken die je ook goed blijft volgen. Dit zijn de volgers die je graag wilt hebben.

Het maakt eigenlijk niet zoveel uit wat je post. Het moet wel iets zijn wat aantrekkelijk of interessant is voor je doelgroep. Zodra je dit het gevonden, is het mogelijk om constant soortgelijke content te blijven plaatsen. Hierdoor bouw je als een account een eigen media personaliteit op en weten je volgers wat ze van je kunnen verwachten.

Maak een kalender voor jezelf

Eén van de beste manieren om consistent te blijven in de content die je post, is het maken van een kalender voor jezelf. Zo kun je bijhouden wat je allemaal op je social media accounts wilt gaan posten. Het is namelijk niet altijd even makkelijk om het voor jezelf bij te houden wanneer je wat precies wilt posten.

Door voor jezelf een kalender op te stellen, is het mogelijk om de volgers die je misschien vanaf het begin al volgen te herinneren aan waarom ze je zijn gaan volgen. Hoe meer dingen je random plaatst, hoe kleiner de kans is dat mensen je blijven volgen.

De kalender kun je zo uitgebreid maken als je wilt. Zo kan dit al beginnen door een aantal momenten op de dag iets te posten. Omdat er verschillende tijden over de hele wereld zijn, is het soms mogelijk om door de hele dag heen wat te posten een groter bereik te hebben. Natuurlijk is dit alleen maar handig als je voor een internationaal bereik gaat.

Vooruit plannen

Als je een kalender voor de posts voor jezelf hebt gemaakt, is het natuurlijk wel zo handig om ook vooruit te plannen. Hierdoor is het mogelijk om nog beter consistent te blijven met de posts die je maakt. Je volgers kunnen hierdoor namelijk ook zien dat je stipt op tijd bent met de posts die ze verwachten.

Het vooruit plannen is niet altijd even makkelijk om te doen. Dit komt omdat het niet mogelijk is om met Instagram zelf vooruit te plannen. Wel is het mogelijk om het vooruit plannen te doen met een speciale Instagram tool. Er zijn veel tools die ervoor kunnen zorgen dat je alles netjes vooruit kunt plannen.

Gebruik story’s voor andere soorten content

Om consistent te blijven met de content die je maakt, is het natuurlijk belangrijk om dit niet allemaal door elkaar te gaan doen. Dit kan namelijk vervelend zijn voor je volgers. Om te voorkomen dat je klachten krijgt van volgers, is het handig om je Instagram story optimaal te benutten.

Je Instagram story is namelijk een plek waar je alles op kunt zetten wat je wilt. Voor de volgers die dit irritant vinden of deze content niet interessant vinden, is het veel leuker om te kijken naar de normale posts die je doet. Voor de rest van de volgers die deze content wel interessant vinden, is het prettig om de Instagram story te hebben.

De Instagram story biedt voor mensen die Instagram openen de keuze of ze hier naar willen kijken of niet. Een normale post zal recht voor zijn raap in je gezicht komen. Bij een story is dit niet het geval. Als je af wilt wijken van de content die je normaal maakt, kun je dat het beste via hier doen. Dit is voor de volgers die je hebt en er nog bij gaan komen prettig om te weten.

Kijk naar wat populair is

Om meer volgers op Instagram te krijgen, is het natuurlijk belangrijk om de trends in de gaten te houden. Hierdoor is het ook belangrijk om je eigen trends en grafieken bij te houden. Door middel van Instagram tools is het mogelijk om trends en grafieken op je eigen account bij te houden.

Hierdoor kun je kijken welke content populair is onder je eigen volgers. Om achter nieuwe interesses van je volgers te komen, is het wel belangrijk om dit uit te blijven testen. Dit kun je vaak makkelijk doen via je Instagram story. Als je niet te ver afwijkt van wat je normaal doet, is het ook mogelijk om dit op je normale account te doen. Echter moet je hierbij wel rekening houden met je feed.

Verder is het ook belangrijk om te blijven kijken naar de algemene trends op Instagram. Deze zijn namelijk net zo belangrijk als de trends op je eigen account. Met de trends op Instagram zelf is het namelijk mogelijk om nieuwe volgers weer aan te trekken. De trends op Instagram zelf bieden ook een makkelijke mogelijkheid om op de Explore pagina terecht te komen.

Onder andere dingen zoals filters, soorten content, soorten captions en tijden om op te posten kunnen dingen zijn die in populariteit veranderen. Door de trends goed bij te houden, is het mogelijk om bij de tijd te blijven. Sommige kleine dingen kunnen al een groot verschil maken.

Je account optimaliseren

Eén van de belangrijkste dingen die je kunt doen om meer volgers te krijgen, is het optimaliseren van je account. Dit heeft vooral te maken met hoe je account eruit ziet als één geheel. Er zijn verschillende manieren waarop je dit kunt doen.

Vooral als je een Instagram account hebt voor je onderneming, is het belangrijk om je account te optimaliseren. Dit komt omdat het grootste gedeelte van de mensen die je Instagram account bezoeken je niet volgen. Hierdoor kun je deze het beste direct een goed beeld geven van je onderneming. De kans dat ze je gaan volgen, is hierdoor ook een stuk groter.

Ook als influencer is het belangrijk om je account te optimaliseren. Door je account te optimaliseren, kun je er namelijk sneller volgers bij krijgen. Verder is dit ook de plek waar mensen naar je account kijken. Hierdoor is het ook een plek waar je een beeld kan geven van de dingen die je op je account doet.

De bio van je account

Als iemand je account op Instagram bezoekt, is één van de eerste dingen waar naar gekeken wordt de bio van je account. De bio van je Instagram account kun je het beste zien als de homepage van je Instagram. Het is een manier om indruk te maken op je volgers en mensen door te verwijzen naar een website. Hierdoor kunnen ze er achter komen dat het account van jou is.

Hierbij is het vaak niet handig om zomaar de homepage van je website te gebruiken. Door alleen de homepage te gebruiken, biedt je je volgers niet de volledige ervaring. Als je ze over wilt halen om wat te kopen, kun je beter naar een pagina gaan met een productoverzicht. Als je een site hebt met een blog die je wilt promoten via Instagram, kun je de volgers het beste doorverwijzen naar een overzicht van de blogartikelen.

@isabellakok instagram hashtags als comment
@isabellakok gebruikt linktr.ee om al haar links te verzamelen.

Gebruikersnaam en profielfoto

Ook de gebruikersnaam en profielfoto zijn erg belangrijk om je account te optimaliseren. Dit komt vooral omdat deze een eigen personaliteit geven aan je account. Hierdoor is het ook belangrijk om deze zo goed mogelijk te personaliseren.

Zo is het mogelijk om je logo te gebruiken als profielfoto. Ook is het mogelijk om een leuke foto van jezelf of van je team als profielfoto te gebruiken. Voor de gebruikers van Instagram heb je dan de uitstraling die je wilt geven. Zo kun je met een logo of een serieuze foto van jezelf een professionele uitstraling hebben. Met een leuke foto van jezelf of van je team is het juist mogelijk om vriendelijkheid en gastvrijheid uit te stralen.

Ook de gebruikersnaam is hierbij belangrijk. Het is namelijk een manier om aantrekkelijk te zijn voor volgers. Verder is het ook een manier om gevonden te worden. De gebruikersnaam is hierdoor iets waar je goed over na moet denken.

De gebruikersnaam van je account kan niet zomaar een naam zijn. Dit komt omdat de gebruikersnaam een manier is om gevonden te worden. Door je gebruikersnaam simpel maar effectief te houden, ben je makkelijk te vinden als mensen naar je zoeken.

Voor ondernemingen betekent dit vaak dat je simpelweg je bedrijfsnaam houdt. Echter kan deze naam ook iets te lang zijn. Dat wil je eigenlijk altijd voorkomen. Hierdoor ben je namelijk minder makkelijk te vinden. Als dat het geval is, kun je het beste je bedrijfsnaam inkorten tot een verkorte vorm hiervan.

Voor de naam kun je er ook het beste voor kiezen om nummers en speciale tekens te vermijden. Dit maakt het alleen maar onduidelijk. Verder is het ook handig om de naam op je andere social media hetzelfde te houden. Hierdoor ben je overal makkelijk te vinden.

Een geoptimaliseerd Instagram account

Je Instagram feed

Op het moment dat je wat op Instagram post, is het belangrijk dat je Instagram feed ook goed bijhoudt. Dit is het overzicht aan foto’s dat je te zien krijgt als je onder je profiel kijkt. De feed kan heel veel doen voor je account. Dit komt omdat dit een manier is om nieuwe volgers naar je posts te laten kijken.

Om ervoor te zorgen dat je feed er goed uitziet, is het belangrijk om na te denken over wat je op Instagram plaatst. Als je alles zomaar gaat plaatsen, is de kans namelijk groot dat alles er uit komt te zien alsof het bij elkaar geraapt is. Dit wil je voorkomen. De potentiële volgers zijn hierdoor namelijk minder geïnteresseerd in de content die je op je account plaatst.

Optimalisatie van de posts

Als je content op Instagram plaatst, betekent dit ook dat het handig is om dit te optimaliseren. Het optimaliseren van de content zorgt er namelijk voor dat het mogelijk is om meer volgers te halen uit de content die je krijgt. Het is namelijk ook mogelijk om meer volgers te krijgen door alleen maar content te plaatsen.

Uitgebreide caption onder de post

Op Instagram plaats je vooral content waar je naar kunt kijken of naar kunt luisteren. Echter is er ook een tekstueel gedeelte van Instagram. Als je een post doet, is dit vaak te vinden in de vorm van een caption. Door onder elke post een goede caption te schrijven, is het mogelijk om je volgers beter te bereiken en ook meer interactie kunt krijgen met je volgers. Interactie en bereik zijn de meeste belangrijke dingen om er voor te zorgen dat je meer volgers kunt krijgen.

De caption onder een Instagram post is een stukje tekst die iets kan zeggen over de post of waarin je iets tegen je volgers kunt zeggen. Vanuit hier is het mogelijk om je volgers wat te laten doen of te informeren. Bij het schrijven van een caption is het mogelijk om een aantal dingen in je achterhoofd te houden.

Als eerste is het belangrijk om te weten dat alleen de eerste 125 tekens in de caption altijd te zien zijn. Op het moment dat je meer dan deze 125 tekens schrijft in de caption, zal dit weergegeven worden als er geklikt wordt op ‘meer weergeven’. Omdat je maar 125 woorden hebt die direct gelezen kunnen worden, is het handig om te kijken hoe je je volgers op ‘meer weergeven’ kan laten klikken.

@thesmilingblonde instagram skifoto met goede captions
@thesmilingblonde schrijft altijd een toepasselijke caption en mixt dit met goed hashtag gebruik.

Verder kan het ook leuk zijn om emoji’s te gebruiken in je caption. Dit komt vooral omdat emoji’s een vorm van leven en kleur in je caption kunnen krijgen. Hierdoor is dit ook een manier om je volgers eerder over te halen om een actie te ondernemen. Ook kan het de sfeer binnen een zin beter maken.

Bij het maken van een caption, zijn er veel verschillende mogelijkheden. Dit komt omdat de maximumlengte van een caption 2200 tekens is. Omdat je hier zoveel tekst in kwijt kan, is het mogelijk om te spelen met de woorden die je hierin kunt verwerken. Soms is het zelfs mogelijk om wat diepte te verwerken in de caption.

Een korte caption kan erg effectief zijn. Echter is het bewezen dat een lange caption nog effectiever is dan een korte. Dit komt omdat het hierdoor voor je volgers duidelijker is wat je met een post wilt bereiken. Hierdoor kun je ook meer informatie aan je volgers geven.

Zet de leukste comments vast onder je post

Instagram heeft verschillende features om je posts leuker te maken. Veel mensen weten dit niet, maar het is op Instagram mogelijk om comments vast te zetten onder je post. Het is mogelijk om tot 3 verschillende comments vast te zetten onder je post. Deze feature kun je op verschillende manieren gebruiken om meer volgers te krijgen.

Als eerste is het mogelijk om een comment te gebruiken om je caption te vergroten. Zo is het hierdoor mogelijk om tot 2200 tekens meer als caption te schrijven. Voor extra diepte in de caption is het mogelijk om de caption met een comment te verdubbelen. Dit is wel iets wat bij het doel van je account moet passen.

Ook is het mogelijk om de post van je favoriete volgers vast te zetten. Wanneer een volger veel deelname aan je account laat zien, is dit ook een manier om je waardering aan deze persoon te laten zien. Zo kun je onder elke post de comment vast zetten die je het leukst vindt om te zien.

Er zijn verschillende manieren waarop je gebruik kunt maken van het vastzetten van deze comment. Ondanks dat er meerdere mogelijkheden zijn hiermee, hebben de mogelijkheden allemaal hetzelfde doel. Dit gaat namelijk om het delen van deelname van volgers. Dit biedt voor andere volgers een minder grote drempel om extra deelname te tonen onder je posts.

Het gebruik van branded en populaire hashtags

Dat hashtags goed werken op Instagram is voor de meeste mensen een algemeen bekend feit. Echter zijn er verschillende vormen van hashtags die je kunt gebruiken binnen Instagram. Als eerste is het mogelijk om branded hashtags te gebruiken. Ook is het mogelijk om in de populaire hashtags te duiken.

Branded hashtags zijn eigenlijk altijd handig om gebruik van te maken. Dit komt omdat je hiermee je eigen merk promoot. Als anderen gebruik maken van deze hashtag, komen de mensen die bij deze hashtag kijken altijd bij jou als onderneming of influencer terecht.

Iemand kan per ongeluk gebruik maken van een bepaalde hashtag. Deze hashtags hoeven niet altijd logisch te zijn. Zo kan het zijn dat een persoonlijk account gebruik maakt van je branded hashtags. De volgers van dit account zullen dan vaak kijken naar wat deze hashtag precies is. Ook kan een branded hashtag erg handig zijn voor een competitie op je account.

Populaire hashtags zijn eigenlijk altijd handig om gebruik van te maken. Dit komt omdat veel grote Instagram accounts hier gebruik van maken. Ook zijn er veel mensen op Instagram die specifiek op hashtags zoeken. Door hier optimaal gebruik van te maken, is het mogelijk om via deze hashtags meer interesse naar je Instagram account te krijgen.

@amyroodbol instagram hashtags als comment
@amyroodbol plaatst hashtags als reactie op een eigen comment (en weet de kracht van booty pics).

Door passende hashtags te gebruiken op je account is het mogelijk dat gebruikers van Instagram je content vinden zonder dat ze er specifiek naar zoeken. Het is namelijk mogelijk om naar hashtags te zoeken of via een andere post op een hashtag te klikken. Verder is het ook mogelijk om een hashtag te volgen. Hierdoor kun je in de feed van iemand anders terecht komen.

Het is mogelijk om tot wel 30 hashtags te gebruiken per post die je maakt. Echter is het belangrijk om te weten dat hierbij de kwaliteit belangrijker is dan de kwantiteit. Je kunt beter een aantal hashtags hebben die goed werken voor je account dan dat je 30 hashtags hebt die niet goed werken. Ook voor je volgers ziet dit er vaak erg rommelig uit.

Om er achter te komen welke hashtags het beste voor je account werken, is het belangrijk om veel uit te testen. Door uit te proberen, kun je er namelijk het beste achter komen wat goed voor je werkt. Ook de hoeveelheid hashtags die je fijn vindt om te gebruiken horen hierbij. Zo kun je kijken of meer of minder hashtags beter werken.

Als je gaat voor populaire hashtags, zijn er ook een aantal die je beter kunt vermijden. Hierbij moet je denken aan hashtags zoals #likeforlike of #followme. Dit soort hashtags kunnen je misschien een tijdelijke boost geven in volgers, maar vaak wordt hier een follow back voor verwacht. Dit zal je niet helpen bij het bouwen van een community rondom je Instagram account.

Het promoten van je eigen account

Om meer volgers te krijgen op je Instagram account, is het natuurlijk ook belangrijk om je account aan te prijzen. Dit wordt ook wel promoten genoemd. Het promoten van je account kun je het beste zien als een soort reclame. Hierom is het ook belangrijk om dit goed aan te pakken.

Om dit goed aan te pakken, is het ook belangrijk om niet te irritant te worden met het promoten van je account. Dit kan namelijk ook teveel promotie worden. Dit kan juist zorgen voor een daling in volgers. Er zijn dan ook een aantal dingen waar je het beste op kunt focussen als je je account wilt promoten.

Je Instagram account promoten op andere social media

Het is mogelijk om je Instagram account te promoten op andere social media. Als dit op de juiste manier gedaan wordt, kan het erg effectief zijn om te doen. Natuurlijk is het wel te verwachten dat je een beetje dezelfde volgers zult hebben op de andere social media. Door jezelf te promoten op andere social media, is het voor nieuwe volgers makkelijker om je te vinden.

Je Instagram account moet goed bereikbaar zijn voor iedereen. Hierdoor is het belangrijk om je account vindbaar te maken. Verder is het ook mogelijk om je Instagram account te promoten op je andere social media. Vooral als je net begint met een Instagram account, kan het verstandig zijn om eerst te beginnen met promotie via andere social media.

Zo kun je bijvoorbeeld beginnen met het delen van een link naar je Instagram account via andere social media. Verder is het ook mogelijk om een Instagram only korting op te zetten of iets anders speciaals aan te bieden voor je volgers op Instagram.

Ook is het mogelijk om verschillende highlights van je Instagram te delen op je andere social media. Op die manier laat je aan je volgers zien wat ze missen als ze je Instagram niet volgen. Door hierbij ook de juiste hashtags te gebruiken of zelfs deze posts te adverteren, zullen je volgers en misschien meer mensen een kijkje nemen op je Instagram en je volgen.

Voordat je zomaar je Instagram account gaat promoten op andere social media, is het verstandig om eerst wat te posten. Zonder wat gepost te hebben, ziet je account er namelijk kaal uit. Vaak is het verstandig om eerst rond de 12 posts gedaan te hebben voordat je je Instagram account op de andere social media gaat promoten.

Gebruik je Instagram posts op je website

Als je een eigen website hebt, is het belangrijk om ook je Instagram posts op je website te plaatsen. Dit kun je doen door een Instagram bericht in te sluiten. Hierdoor kunnen de gebruikers van je website klikken op de post die je in hebt gesloten op je website. Via hier is de drempel erg klein om ook even te volgen.

Het gebruiken van je Instagram posts op je website is een makkelijke manier om je Instagram account te promoten via internet. Elke persoon die een link naar je Instagram account volgt, is een potentiële volger voor je. Door te laten zien hoe leuk het is op je Instagram account, zullen de gebruikers van je website ook sneller volgen.

Op het moment dat je een blog op je website hebt, is dit helemaal handig om gebruik van te maken. In blogs gebruik je namelijk vaak foto’s of afbeeldingen. In plaats van de normale foto’s die je misschien zal gebruiken, is het ook mogelijk om een Instagram post hier neer te zetten. Zo kun je je Instagram content ook op je website delen.

Probeer een vinkje te krijgen op Instagram

Vooral voor influencers komt het nog wel eens van pas om een vinkje te hebben op Instagram. Op het moment ben je groot genoeg om een vinkje te krijgen op Instagram. Dit houdt eigenlijk gewoon in dat Instagram je herkend als influencer en je wilt steunen. Voor veel gebruikers van Instagram is de drempel een stuk lager om iemand te volgen met een vinkje dan iemand die geen vinkje heeft. Natuurlijk houdt dit niet in dat je altijd een vinkje nodig hebt om herkend te worden door Instagram of om groot te worden.

Een vinkje op Instagram is als bedrijf vaak niet helemaal haalbaar. Het gaat namelijk ook deels om de content die je maakt. Natuurlijk houdt dit niet in dat er geen bedrijven zijn met een vinkje. Als bedrijf moet je er vaak wat langer naar toe werken dan als influencer. Hierbij moet je er ook rekening mee houden dat een influencer ook voor een hele lange tijd geen vinkje kan hebben.

Een competitie of actie starten

Een andere effectieve manier om meer volgers op je Instagram account te krijgen, is door middel van een competitie of een actie binnen je account. Op Instagram zijn er veel competities of acties te vinden. Dit kun je doen in de caption van je post. Dit kun je een beetje zien als een call to action.

@ikbenwela instagram crosspromo giveaway
@ikbenwela zet een giveaway in om haar bereik te vergroten.

Een competitie of een actie onder een post start je door een aantal stappen te noemen. De meeste accounts op Instagram maken gebruik van drie nummers:

  1. Volg ons account
  2. Like deze post
  3. Tag je beste vriend in de comments

De vrienden die in de comments getagd worden, zullen ook altijd je post zien. Hierdoor is de kans groot dat deze je ook gaan volgen.

Het voordeel van deze competities of acties is dat de getagde mensen ook eerder geneigd zijn om mee te doen. Als je ook laat zien dat je iets kunt winnen met de actie, schep je ook een soort vertrouwen met je nieuwe volgers. Hierdoor kunnen deze dit ook tegen anderen zeggen. Vervolgens zul je nieuwe bezoekers krijgen op je account.

Makkelijker gevonden worden op Instagram

Om meer volgers te krijgen op Instagram, is het belangrijk om ook makkelijk gevonden te worden. Hierom zijn er een aantal manieren waarop je jezelf makkelijker gevonden laat worden door gebruikers van Instagram.

Probeer op de Explore pagina te komen

De Explore pagina is iets wat je steeds meer tegenkomt op Instagram. Hier kom je namelijk terecht als je op het vergrootglas klikt in Instagram. Zoals Instagram het zelf omschrijft is het een plek waar je foto’s en video’s kunt vinden van accounts die je nog niet volgt en misschien wel interessant vindt.

Op de Explore pagina is het mogelijk om posts, story’s en IGTV video’s tegen te komen. Om verder te komen op de Explore pagina, kun je bepaalde content kiezen waar je op verder wilt gaan. Door op deze content te klikken, is het mogelijk om verder in te gaan op een bepaald onderwerp.

Meer dan de helft van Instagram maakt maandelijks gebruik van de explore pagina. Als je hier zelf geen gebruik van maakt, is het eigenlijk direct al een gemiste kans. Echter is het wel lastig om op de Explore pagina terecht te komen. Er zijn namelijk verschillende factoren die hierin een rol spelen.

Om op de Explore pagina van Instagram terecht te komen, is het eigenlijk altijd handig om content te plaatsen waar de mensen die het zien ook wat aan hebben. Zo kun je hoge kwaliteit foto’s of video’s plaatsen waar mensen echt geïnteresseerd in zijn. Om dit goed te kunnen doen, is het wel belangrijk om je doelgroep te weten.

Een andere manier om op de Explore pagina terecht te komen, is door middel van adverteren. Het is namelijk mogelijk om een plaats op de Explore pagina te kopen. Als ad kom je echter niet direct op de Explore pagina terecht. Je komt namelijk op de feed van de Explore pagina terecht.

Maak gebruik van reels

Tegenwoordig zijn reels erg populair om gebruik van te maken. Sinds de komst van TikTok is dit al een erg groot ding geworden. Andere social media platforms zoals Instagram en Youtube zijn hier ook gebruik van gaan maken. Bij Instagram is dit toegevoegd in de vorm van een knop in het midden.

De reels op Instagram lijken erg op TikTok. Sommige Instagram accounts kiezen er zelfs voor om content van TikTok op Instagram te zetten. Ook de trends van deze social media platforms lijken erg op elkaar. Via de reels is het goed mogelijk om er nieuwe volgers bij te krijgen. Dit komt omdat veel gebruikers van Instagram hier veel kijken.

Door optimaal gebruik te maken van de Instagram reels, is het mogelijk om veel volgers te krijgen. Hierom is het belangrijk om in de gaten te houden wat de trends zijn binnen de reels van Instagram. Deze veranderen veel. Hierom is het handig om in de gaten te houden wat voor content je hier het beste kunt plaatsen.

Voor influencers zijn de reels een ideale plek om hun content aan te bieden. Dit komt omdat het hier mogelijk is om ook leuke, grappige of interessante video’s kunt delen. Verder is het ook mogelijk om hier de content te delen waarvan je denkt dat het niet helemaal op je eigen account past.

Hierdoor zorg je ervoor dat de feed van je Instagram account er mooi uit blijft zien. Als je op je account naar rechts swiped of op het reels icoontje klikt, is het namelijk mogelijk om een overzicht te zien van alle reels die je als account geplaatst hebt. Voor nieuwe volgers is dit vaak een leuke manier van content om te zien. Vooral de jonge doelgroepen vinden het erg leuk om naar de reels te kijken.

Gebruik je locatie

Op het moment dat je op een bepaalde specifieke locatie bent en je hier een Instagram post van doet, kan het erg effectief zijn om hier je locatie in te taggen. Dit komt omdat het een makkelijke manier is voor gebruikers van Instagram om bij je account terecht te komen.

Als bedrijf kan het handig zijn om constant je eigen locatie te taggen. Dit zorgt er namelijk voor dat je je volgers dat ook kan laten doen. Als mensen dan zoeken naar de specifieke locatie van je bedrijf, zullen ze je content tegenkomen.

Ook als influencer kun je hier goed gebruik van maken. Dit komt omdat je hierdoor allemaal populaire locaties kan bezoeken. Op het moment dat je deze locatie tagt in een post, is de kans groot dat mensen je zullen vinden omdat je hier bent geweest. Vooral als je een hoge kwaliteit foto van hier plaatst, is het mogelijk om meer volgers te krijgen van een bekende locatie.

Tag andere gebruikers

Het kan ook verstandig zijn om relevante andere Instagram accounts te taggen in je post. Het account dat je tagt, is namelijk eerder geneigd om je account te volgen of meer deelname aan je account te laten zien. Door middel van de acties of competities op je account, is het ook mogelijk om de winnaar te taggen.

Door de winnaar te taggen, zien ze ook dat je waardering voor ze hebt. Voor de volger is dit natuurlijk erg belangrijk. Hierdoor laat je zien dat je waardering hebt voor de deelname aan je account die ze laten zien. Dat ze getagd zijn in je post, kan er ook voor zorgen dat ze dit delen met hun eigen volgers. Verder zal je post ook te zien zijn op de tagged pagina op het account van de volgers.

De volgers die je tagt, kunnen vervolgens ook weer delen met hun eigen volgers dat ze getagd zijn door je account. Vaak zorgt dit ervoor dat je er nog meer volgers bij kunt krijgen van het account dat je getagd hebt. Natuurlijk houdt dit niet direct in dat je alleen accounts met veel volgers moet laten winnen.

Als je graag wilt dat het andere account de post nog verder deelt naar hun eigen volgers, is het ook mogelijk om een post te delen via je story. Door een paar keer te klikken is het namelijk al mogelijk om de story van iemand te delen. De mensen die op je story klikken, kunnen direct alle story’s van je account zien. Dit kan er ook voor zorgen dat je er meer volgers bij krijgt.

Volg zelf ook accounts

Andere accounts kunnen eigen alleen maar getagd worden in content die ook relevant voor ze is. Wel is het mogelijk om de mensen te volgen die relevant voor jezelf zijn of die je leuk vindt. Dit komt omdat de kans groot is dat als je iemand volgt dat ze op je feed kijken en je terug gaan volgen.

Vooral als je Instagram account vol staat met content die relevant is voor de persoon die je volgt, is de kans groot dat ze je ook terug gaan volgen. Echter is het vaak wel verstandig om dit bij de kleinere accounts te doen. Grote accounts hebben vaak zoveel volgers dat ze niet eens kijken naar de nieuwe volgers.

Als je accounts wilt vinden om zelf te volgen, kun je het beste kijken bij de ‘Suggested for You’ pagina op Instagram. Deze lijst is vaak te vinden tussen posts in op je feed. Vaak na een aantal posts naar beneden gescrold te zijn, kom je deze al tegen. Het kan erg handig zijn om hier gebruik van te maken.

Het is ook mogelijk om nieuwe mensen te ontdekken via je eigen profiel. Door naar je eigen profiel te gaan en op de drie streepjes aan de rechter bovenkant van het scherm te klikken, kom je bij Discover People. Hier vind je een lijst van accounts die Instagram voor je geselecteerd heeft.

Wel is het belangrijk om te onthouden dat je niet teveel accounts in één keer moet gaan volgen. De hoeveelheid accounts die je volgt en die je volgen zijn belangrijk om op peil te houden. Deze hoeveelheid is erg belangrijk voor de mensen die je willen volgen. Hier wordt namelijk veel naar gekeken.

Op het moment dat je mensen gaat volgen om hun aandacht te trekken en ze vervolgens te ontvolgen, ben je niet zo handig bezig. Dit schaadt namelijk alleen maar je reputatie op Instagram. Door dit vaak te doen, is de kans ook groot dat je volgers zult verliezen.

Probeer getagd te worden door andere gebruikers

Een andere manier om meer volgers op Instagram te krijgen, is door zelf getagd te worden. Als je getagd wordt door iemand anders, is het mogelijk om een heel nieuw publiek te bereiken die je graag wilt bereiken. Door getagd te worden, kunnen de volgers van het account dat je getagd heeft kijken naar je account. Als je getagd wordt door iemand met trouwe volgers, is de kans groot dat deze je ook gaan volgen.

Om getagd te worden door andere gebruikers, is het mogelijk om een oproep te doen op je account zelf. Het is in de meeste gevallen het handigst om dit te doen in de bio van je account. Zo kun je er bijvoorbeeld ook een actie van maken als je getagd wordt. De mensen die jou taggen, kunnen je namelijk weer terug taggen of een feature geven.

Kijk naar de bestaande groepen binnen Instagram

Om nieuwe volgers te krijgen op Instagram, is het natuurlijk ook handig om te kijken naar wat je al hebt. Er zijn namelijk verschillende bestaande groepen waar je ook gebruik van kunt maken. Door hier gebruik van te maken, is het namelijk mogelijk om weer nieuwe volgers te krijgen.

De communities

Social media is een plek waar je veel verschillende communities zult vinden. Deze communities zijn erg belangrijk voor het bouwen van een basis van volgers. Vooral voor de trouwe volgers kun je goed kijken binnen de communities van Instagram. Dit kun je op een aantal manieren doen.

Het is handig om een community uit te kiezen waar je veel mee bezig kunt zijn. Een community vindt het vaak namelijk erg prettig als je je deelname binnen de community laat zien. Door deel te nemen aan een community, is het mogelijk om meer volgers te krijgen van mensen binnen deze community.

Door deel te nemen in een community, is het mogelijk om interesse te wekken naar je eigen account. Door posts te liken, op de posts te reageren en posts te delen op je eigen account, laat je aan de accounts binnen de community zien dat je deel wilt nemen aan een community. Dit wekt veel interesse naar je account. De kans is hierbij dan ook groot dat je actieve en trouwe volgers erbij zult krijgen.

Als je comments plaatst onder een account, is het verstandig om geen comments te plaatsen die van een bot lijken te komen. Dit geeft accounts namelijk alleen maar het idee dat ze je niet hoeven te volgen omdat je een bot bent. Vooral de simpele comments die je overal onder kunt zetten, lijken alsof ze van bots komen. Deze kun je het beste vermijden.

Het deelnemen binnen een community trekt aandacht naar je account op twee verschillende manieren. Dit wordt namelijk gedaan door notificaties voor het account waar je de deelname bij toont. Elke like, comment of share kan het andere account zien. Zodra je dit vaak genoeg doet bij een account, is de kans erg groot dat ze je ook terug zullen volgen.

Echter heeft dit niet alleen een invloed op het account waarbij je dit doet. De kans is namelijk ook aanwezig dat anderen die het account volgen dit zien. Zo kan het zijn dat deze na het zien van je content er voor kiezen om je te volgen. Hierdoor is het ook zo belangrijk om de feed van je account goed bij te houden.

Andere influencers voor promotie

Als je als onderneming meer volgers op Instagram wilt krijgen, kan het verstandig zijn om samen te werken met andere influencers. Andere influencers kunnen namelijk een hele nieuwe wereld voor je open laten gaan. Vooral de grote influencers komen hierbij goed van pas. Echter kunnen kleinere influencers ook een goed idee zijn om in contact mee te komen.

Een influencer komt vooral van pas omdat deze reclame kunnen maken voor je bedrijf. Dit kunnen ze niet alleen doen in de vorm van een product promoten, maar ze kunnen ook je account hierbij promoten. Zo kan het zijn dat een influencer het account van je bedrijf tagt in de advertentie die ze voor je maken.

Het voordeel van getagd worden in deze advertenties is dat je ook meer volgers zult krijgen door deze tag. De mensen die geïnteresseerd zijn in het product die je aanbiedt, zullen namelijk vaak ook geïnteresseerd zijn in je social media account. Ook op Instagram kun je hier goed gebruik van maken.

Een algemene influencer is niet altijd de beste keuze om voor de gaan voor een samenwerking hierin. Voor grote merken kan dit een effectieve manier zijn om hun producten te promoten. Echter is het voor kleinere bedrijven in de meeste gevallen een stuk verstandiger om te gaan voor een niche influencer. Er zijn ook veel niche influencers te gaan.

Hierbij is het in de meeste gevallen de beste keuze om te gaan voor een niche influencer met ongeveer dezelfde grootte of een influencer die net iets groter is dan je bedrijf. Dit is echter relatief. Je moet namelijk niet het aantal volgers dat je op Instagram gaan vergelijken. Dit is namelijk geen verstandige vergelijking.

Op het moment dat je een product aan laat prijzen door een influencer, heb je eigenlijk twee vliegen in één klap. Dit komt omdat je hierdoor meer verkoopt, maar ook meer volgers krijgt. Voor veel bedrijven is dit een manier van adverteren waar ze goed mee kunnen beginnen. Verder is het ook een goede manier om een jonge doelgroep te bereiken.

Ook voor influencers is het mogelijk om te adverteren samen met een andere influencer. Echter werkt dit op een hele andere manier. Hierbij werk je namelijk meer samen dan dat je adverteert voor elkaar. Zo is het mogelijk om samen posts te maken op Instagram. Hierin kun je elkaar taggen. Als de volgers van de ander je leuk vinden, is de kans groot dat ze je ook gaan volgen.

Een goede tactiek is hierbij ook om content in twee delen te splitsen. Door één deel op het ene account te zetten en het andere deel op het andere account, moeten de volgers naar het account van de ander om de volledige video te zien. Hierbij is de kans dan ook erg groot dat de volgers van de ander je account gaan bekijken.

Samenwerken met andere ondernemingen

Een andere manier van samenwerken is het samenwerken met andere ondernemingen. Veel mensen zien dit als een minder goede manier om volgers erbij te krijgen en je product te promoten. Echter is dit helemaal niet het geval. Door dit goed uit te werken, kan het ook een erg effectieve manier zijn om meer volgers te krijgen.

Vaak is het samenwerken met een andere onderneming erg simpel om voor elkaar te krijgen. Door contact met de onderneming te zoeken, is het mogelijk om hier tot een overeenkomst te komen. Een goede samenwerking kan voor beide partijen er voor zorgen dat je er meer volgers bij krijgt.

Om een geschikte onderneming uit te zoeken met wie je een samenwerking aan kan gaan, is het mogelijk om in je directe omgeving te kijken. Zo kun je kijken naar de bedrijven waar je al mee samenwerkt. Als je een fysieke winkel hebt, kun je bijvoorbeeld samenwerken met de winkel die naast je zit of een andere winkel bij je in de buurt. Vooral als je elkaar al kent, kan de samenwerking erg effectief zijn.

@rebeccamook instagram samenwerking
@rebeccamook geeft betaalde samenwerkingen altijd duidelijk aan.

Als je in een winkelcentrum zit, is het misschien ook mogelijk om met het hele winkelcentrum samen te werken. Dit kun je niet alleen doen met het centrum zelf, maar het is ook mogelijk om alle winkels hierin mee te nemen. Natuurlijk is het voor deze winkels dan wel belangrijk om een Instagram account te hebben.

Een goede manier om hierin samen te werken, is door middel van producten. Door een competitie te maken van meerdere producten bij elkaar, is het mogelijk om hierin meer volgers voor iedereen die meedoet te realiseren. Verder is het ook een manier om de verkoop van alle producten te boosten. Natuurlijk is het hierbij wel belangrijk om goed te overleggen over de manier waarop je dit precies aan gaat pakken.

Op de juiste manier gebruik maken van Instagram features

Instagram heeft verschillende features waar je gebruik van kunt maken. Ondanks dat deze features vaak makkelijk te gebruiken zijn, worden ze nog niet altijd even goed benut. Het optimaliseren van de features van Instagram is ook goed te doen. Het is vaak de simpele kwestie van gebruik maken van en het testen van de verschillende dingen die je kunt doen met alle features.

Ondanks dat alle features van Instagram goed te optimaliseren zijn, zijn deze functies vaak weinig tot niet benut door bedrijven en influencers. De features van Instagram zijn vaak een goede manier om meer volgers te krijgen. Verder kan het ook erg leuk zijn om deze helemaal te optimaliseren.

Zorg voor interactie via je story’s

In dit artikel hebben we het al regelmatig over je Instagram stories gehad. Ondanks dat het als iets vanzelfsprekend klinkt, zijn er nog veel Instagram accounts die deze functie niet benutten. Simpel gezegd krijg je meer volgers als je gebruik maakt van stories. Binnen de Instagram stories zijn er namelijk verschillende functies waar je gebruik van kunt maken.

Zo is een Instagram story namelijk een makkelijke manier om voor meer interactie tussen een Instagram account en de volgers van dit account te zorgen. Ook als bedrijf is het belangrijk om hier gebruik van te maken. Hier komen veel volgers namelijk op af.

Je Instagram story is een makkelijke manier om dingen te delen die niet helemaal passen op je account. Zo kan het zijn dat je een keer wat wilt delen over een volger van je account. De Instagram story is hierbij eigenlijk altijd de beste keuze om voor te gaan.

Als je op je Instagram account veel interactieve acties wilt plaatsen, kun je dit ook het beste doen via je Instagram story. Dit komt omdat je hier verschillende interactieve mogelijkheden hebt. Zo is het mogelijk om een soort schuifbalk op je story te plaatsen. Hier kun je twee smileys plaatsen. Als je graag wilt weten wat je volgers van een bepaald product vinden of wat ze vinden van wat je doet, kun je dit op deze manier kwijt op je story.

Ook de competities en acties die je op je Instagram account doet, kun je op je story kwijt. Zo kun je hier bijvoorbeeld de winnaars van een competitie aankondigen. Hierbij kun je zo creatief zijn als je zelf wilt. Hierbij is het ook mogelijk om de volgers te taggen die gewonnen hebben. Op die manier krijgen de volgers ook wat terug als ze meedoen. Natuurlijk is het ook mogelijk om ze te belonen met gratis producten of een andere leuke prijs.

Als je een post van iemand anders wilt delen op je Instagram, is het ook het beste als je dat via je story doet. Dit komt omdat de volgers die hier geen behoefte aan hebben, je stories dan gewoon niet hoeven te bekijken. Dit is in beide gevallen een pluspunt. Hierdoor is het ook makkelijk om nieuwe volgers te krijgen van het account waarvan je content hebt gedeeld.

Als je hierna nog niet overtuigd bent, biedt Instagram zelf hier ook nog interessante informatie over. Instagram geeft zelf namelijk aan dat accounts die stories gebruiken meer bericht zullen ontvangen van volgers. Zo zeggen ze dat één op de drie stories resulteert in directe berichten van volgers.

Om je stories nog verder te optimaliseren, is het ook mogelijk om hashtags en locaties te gebruiken in je story. Zo kunnen je volgers zien waar je bent en wat je precies aan het doen bent. Dit is een feature van de Instagram stories waar je eigenlijk niet veel van terug ziet. Het is namelijk wel een manier om je stories ook voor mensen die je niet volgen toegankelijk te maken.

Andere features die wel veel gebruikt worden binnen Instagram stories zijn de polls. Zo zijn er verschillende polls, vragen en chat stickers die je in je story kan zetten. Vooral voor volgers die nog maar net op je story komen door een locatie of een hashtag, zullen hierdoor sneller geneigd zijn om interactie te tonen met je account.

Gebruik de story highlights

Je feed is erg belangrijk op Instagram. Dit komt omdat dit eigenlijk de plek is waar potentiële volgers terecht komen als ze je account willen volgen. Een weinig gebruikte feature van de feed is de story highlight. Hierin is het namelijk mogelijk om de leukste momenten van je stories te laten zien.

Door de story highlight optimaal te benutten, is het mogelijk om meer informatie en content aan de potentiële volgers te bieden. Hierdoor is het mogelijk om aan de bezoekers van je account te laten zien waarom ze je moeten volgen. De story highlight zijn eigenlijk gewoon nog een manier om mensen je eerder te laten volgen.

De story highlights hoeven niet altijd even simpel te zijn. Het is namelijk ook mogelijk om goed gebruik te maken van de covers voor de story highlights. Door deze goed te benutten, is het mogelijk om mensen eerder op de highlights te laten klikken. Zo kan dit een leuk moment zijn om je logo hierin te verwerken of afbeeldingen van de producten die je hebt. Het is vaak wel verstandig om te kiezen voor een afbeelding die past bij de categorieën die je maakt.

Maak gebruik van de live functie (met anderen)

Tegenwoordig is het ook mogelijk om live te gaan op Instagram. Dit houdt in dat je eigenlijk live jezelf filmt en het voor mensen mogelijk is om mee te kijken op de live wanneer ze willen. Zo is het ook mogelijk om midden in een live video te gaan kijken. Dit is een manier om fanatieke volgers meer interactie te bieden.

Wanneer je gebruik maakt van de live functie van Instagram, krijgen de mensen die je volgen een melding. Zo kunnen ze direct zien dat je live bent gegaan. Deze melding blijven ze zien (tenzij weg geswiped) tot je bent gestopt met live gaan. Hierdoor kunnen je volgers de hele tijd als je live bent blijven kijken.

Binnen de live functie van Instagram zijn er verschillende interactieve functies te vinden. Zo is het mogelijk om te chatten of vragen te stellen en om te laten zien dat je het leuk vindt. Vooral het chatten en het vragen stellen biedt een mogelijkheid voor interactie. Door antwoord te geven op de vragen die gesteld worden, is het mogelijk om ook als bedrijf of influencer te laten zien dat je interactie wilt met je volgers. Als je dit op de juiste manier doet, zijn je volgers ook eerder geneigd om de volgende keer weer te komen kijken als je live bent.

Op het moment dat je live video voorbij is, heb je een keuze die je kunt maken. Zo is het mogelijk om de live video weg te laten gaan, maar je kunt er ook voor kiezen om 24 uur lang een replay van de live video te bieden. Verder kun je de live video ook delen op IGTV. Omdat je volgers direct een melding krijgen als je live gaat, wekt dit vaak veel interesse. Het blijft namelijk niet onopgemerkt.

Om een nieuw publiek in je live video te krijgen, is het ook mogelijk om samen met een ander live te gaan. Door live te gaan en op de “go live with a friend” knop te drukken, is het mogelijk om samen live te gaan met een ander. Hierdoor kom je in een split-screen terecht waar je met elkaar kunt praten. Verder blijven de interactieve functies voor de kijkers hetzelfde.

Er zijn hierbij meerdere mogelijkheden waar je voor kunt gaan. Zo is het mogelijk om live te gaan met je volgers. Hierdoor kun je nog wat extra interactie tonen naar je volgers toe. Echter kun je er ook voor kiezen om samen met een ander groot account live te gaan. Zo kun je kiezen voor een account die binnen je niche past, maar je kunt ook gaan voor een geheel ander publiek. Hierbij is het natuurlijk wel belangrijk om een relevant account hiervoor uit te kiezen.

Door samen live te gaan met een ander account, is het ook mogelijk om hierin erg creatief te worden. Dit kun je overigens ook in je eentje doen. Zo is het tegenwoordig ook erg populair om een volledige talkshow te hosten via Instagram live. Hierbij kun je wel het beste kiezen voor een onderwerp in een talkshow die interessant is voor je volgers.

Conclusie

Samenvattend, als je meer volgers op Instagram wilt heb je een goede strategie nodig, een geoptimaliseerd profiel, is de content in je feed het allerbelangrijkst, en zijn er talloze Instagram features, tricks, en samenwerkingen die je kan benutten om je account te groeien. Nu je weet hoe je meer volgers op Instagram kunt krijgen, is het tijd om deze adviezen toe te passen en je account naar het volgende niveau te tillen!